Hva leverer vi?

MPD ble startet for å levere topp IT-drift for små og mellomstore bedrifter som ofte måtte ta til takke med annenrangs løsninger på grunn av økonomi eller manglende intern kompetanse, og det har vi hatt god suksess med. Men det er ikke teknologi som gjør at flere av våre kunder har vært med oss siden før Google ble startet. Det er evnen til å bruke teknologi til å lage IT-løsninger som gir kundene våre en bekymringsløs arbeidsdag.

Her er noen gode grunner til å ta kontakt med MPD om IT-drift:

Ingen bekymringer

Når du velger en driftsløsning fra oss, skal du ikke merke at du har den. Den skal bare fungere. Dag etter dag, hele året igjennom. Vi holder oppsyn med den og vedlikeholder og oppdaterer det som trengs, slik at du aldri trenger å bekymre deg for ytelse, stabilitet eller sikkerhet.

Vi deler ditt mål

MPD har ingen eksterne investorer som setter krav til inntjening eller hvem vi skal handle med. Vi står derfor fritt til å sette sammen de beste løsningene, uavhengig av merke eller leverandør. På den måten er du sikker på at du får akkurat det du trenger, og ikke masse ting i tillegg du aldri kommer til å bruke.

Alltid tilpasset deg

En driftsløsning fra MPD er fullstendig skalerbar til ditt behov. Du leier den kapasiteten du trenger til enhver tid, basert på antall brukere du har i dag. Du slipper å måtte investere i nye løsninger om bedriften din vokser, og du reduserer IT-kostnadene om antall brukere må reduseres.

Kontinuerlig opplæring

For at du skal få mest mulig ut av IT-løsningen fra oss, holder vi fortløpende kurs med oppdateringer og opplæring i viktige funksjoner. Vi har egne kurslokaler der vi blant annet holder felleskurs for alle våre kunder, for eksempel ved store endringer i Uni Økonomi. Vi lager også spesialtilpassede kurs til din bedrift i de programmene og funksjonene som er viktige for dere.

Personlig support

Ingenting er mer irriterende enn å komme til et tregt callsenter med en ørkenvandring av tastemenyer når noe skjer eller du trenger hjelp til ett eller annet. Derfor har vi gjort veien kort til både fagfolk innen Uni Økonomi og serviceinnstilte nerder som lever for å løse tekniske problemer som måtte oppstå.

Microsoft Partner

MPD er Microsoft Partner og forhandler produkter fra Lenovo, HP, Microsoft, Apple og de fleste anerkjente merkevarer innen IT. Dette gjør at vi til enhver tid har tilgang til produkter som passer akkurat dine behov, noe som gjør det enkelt og ressursbesparende å utvide eller bytte ut produkter, enten det gjelder servere, PC-er, skrivere eller nettbrett.

Spesielt gode på økonomi

I MPD er vi stolte av at vi er sertifisert Uni Micro Solution Partner, både fordi det er et godt skussmål, og fordi det har stor nytteverdi for kundene våre. Dette betyr ikke at Uni Økonomi er det eneste vi kan – vi kjører og tilbyr komplette løsninger også i andre systemer som Visma Business, DI og Mamut for flere av våre største kunder.

Bekymringsløs IT i skyen

Flere og flere bedrifter velger skybasert IT-drift (ASP) i stedet for å investere i egne servere. Fordelene med dette er mange. For det første betaler du kun for det du bruker, og kan enkelt justere antall brukere etter behov. For det andre er du sikret at du alltid har oppdatert programvare og de beste sikkerhetsløsningene. For det tredje slipper du kostbare investeringer i dyr infrastruktur. Med en ASP-løsning fra MPD får du blant annet terminalservertjenester, online backup, Microsoft Office 365, e-post og gruppevare basert på Microsoft Exchange, Google GSuite og Microsoft Sharepoint, og er på den måten sikret at løsningen din er topp moderne og trygg – i dag og i årene som kommer.

Hvem er vi?

De to gründerne, Tor Egon Mikkelsen og Morten Pettersen, har levert IT-løsninger til bedrifter i Bergen og på Vestlandet gjennom dotcom-bobler og finanskriser siden 1995. De startet MPD sammen i 2004 og er fortsatt i bedriften som henholdsvis styreformann og daglig leder.

I dag er vi 12 engasjerte og mer enn en anelse nerdete medarbeidere som holder til på Bønes i Bergen. Vi har hatt en jevn, kontinuerlig og ikke minst sunn vekst siden oppstarten, og er en trygg, forutsigbar og langsiktig samarbeidspartner for kundene våre. Kundekretsen har vokst i takt med selskapet, og vi har i dag kunder over hele landet i bransjer som shipping, regnskap og industri.

Vi er også stolte over å kunne si at vi er en autorisert lærlingbedrift for IKT-servicefag, og vi har for tiden én lærling som gjennomfører læretiden sin hos oss.

Vår filosofi

Vår filosofi har helt siden oppstarten vært tuftet på et ønske om å levere fornuftige IT-løsninger til fornuftige priser til små og mellomstore bedrifter. Vi mener det er mulig å levere dette uten at IT blir den største utgiftsposten i regnskapet, og vi mener automatisering, sikkerhet og døgnovervåking ikke trenger å være forbeholdt de store bedriftene.

Vi skal derfor bruke vår kompetanse, erfaring og interesse for teknologi til å forenkle og effektivisere arbeidsdagen for folk i små og mellomstore bedrifter.

Vårt mål er å gi bedrifter bekymringsløs IT-drift.

Våre samarbeidspartnere

Vi har gjennom årenes løp opparbeidet oss et solid nettverk av gode samarbeidspartnere. Vi har gode avtaler med de mest anerkjente distributørene av IT-utstyr og leverer også fiber fra alle de store bredbåndsleverandørene. Vi har god og jevnlig kontakt med alle våre samarbeidspartnere og holder oss oppdatert på endringer, forbedringer eller andre ting som kan få påvirkning på kundene våre.

For kundene våre betyr dette at de slipper å tenke på hvem de skal ringe til om noe ikke går etter planen eller det blir problemer med en applikasjon, og de kan slappe av fordi de vet at utfordringen blir håndtert på en profesjonell og effektiv måte.

Kundene våre

Alle kunder er forskjellige, og vi har ennå til gode å levere nøyaktig den samme løsningen til to av de over tre hundre faste kundene vi har i dag. Variasjonen i behovene er store og krever spesialbehandling, enten det er vår minste kunde med én ansatt eller vår største driftskunde med over tre hundre ansatte. Kundene våre gjenspeiler også styrken vår: store nok til å håndtere kompliserte behov med strenge krav til sikkerhet og oppetid, men små nok til å yte god og personlig service.

I årenes løp har vi jobbet med et utall kunder i mange ulike bransjer, men noen områder er vi spesielt gode på:

Shipping

Vi har hatt driftsansvaret for flere av Bergens ledende skipsmeglere og rederier siden slutten av 90-tallet og har spisskompetanse på IT for denne bransjen med sine helt spesielle behov når det gjelder kommunikasjon og infrastruktur. I tillegg leverer vi løsninger til ulike deler av fiskeindustrien og offshore.

Regnskapskontor

Et av våre spesialfelt er drift av økonomisystemer, og vi har kanskje regionens beste kompetanse innen regnskap og revisjon. Vår erfaring med drift av Uni Økonomi, SpeedyCraft, Mobile Worker, Visma Business, Mamut, DI, Huldt & Lillevik, PowerOffice, Mokastet og Total har gitt oss ansvaret for drift og ASP-løsninger for over ti regnskapskontorer – inkludert tre av de største regnskapskontorene i Bergen.

Butikk og POS

Detaljhandelen har gått gjennom en revolusjon de siste tjue årene, og vi har vært med hele veien. Våre butikkdataløsninger håndterer i dag salg i alle typer butikker, fra midlertidige stands på messer til kjeder med flere avdelinger. Vi kjenner bransjen og de spesielle utfordringene som kan oppstå, og holder vakttelefonen vår åpen når de fleste IT-folk har gått hjem og butikken din fremdeles har tre timer igjen av åpningstiden.

Vi har svært fornøyde kunder!

Siste 100 tilbakemeldinger - levert av Zendesk: